Kurssitarjonta

Ilmoittaudu kursseille osoitteessa tampereenkameraseura@gmail.com

Yhteisöllinen valokuvauksen opintopiiri (ilmainen)

Seura julkaisee Obskööri-verkkolehteä Finnfoto ry:n tuella. Tilaa lehti ja osallistu livekeskusteluun seuran kuvailloissa.

Kuvaillat järjestetään joka kuukauden toinen tiistai, elokuun alusta toukokuuhun. Tilaisuudet ovat kaikille kiinnostuneille avoimia ja maksuttomia.

Tule mukaan kyselemään ja/tai jakamaan omia kokemuksiasi. Katsomme ensin näyttelyn valokuvagalleria Nykyajassa (Kauppakatu 14 33210 Tampere) ja sitten istahdamme keskustelemaan viereiseen Kahdet Kasvot ravintolaan. Kuvaillat ovat samalla myös oiva tapa tulla tutustumaan Tampereen kameraseuran toimintaan. Kurssien lisäksi seura järjestää näyttelyitä ja valokuvaustapahtumia. Aiheita löytyy laidasta laitaan. Paikalla on usein myös artikkeleiden kirjoittajia. Jäsenistöstämme löytyy vankkaa osaamista niin filmikuvauksesta kuin viimeisimmistä AI-pohjaisista kuvankäsittelyohjelmista.

Ilmoittautuminen: tampereenkameraseura@gmail.com

Kamera tutuksi, valokuvauksen peruskurssi aloittelijalle 60€

Opi hyödyntämään kamerasi ominaisuuksia luovasti. Aloittelijalle sopiva kurssi valokuvauksen perusteista. Kurssilla opetellaan kameran monien mahdollisuuksien hyödyntäminen luovasti. Hauskojen kuvaustehtävien avulla opiskelusta tulee käytännönläheistä. Kurssi sopii erityisesti ensimmäisen järjestelmäkameran hankkineille vasta-alkajille. Kurssi sopii mainiosti myös filmikuvauksesta kiinnostuneille.

Kurssin pituus on 3 x n 1.5h. Kurssi järjestetään keskiviikkoina 2.10., 9.10. ja 16.10. klo 18 alkaen Tampereen Nekalassa sijaitsevan koulun luokkahuoneessa. Ilmoittautuminen: tampereenkameraseura@gmail.com

Filminkehityskurssi 50€ (SkSl jäsenhinta 35€)

Opi kehittämään mustavalkofilmisi itse. Hinta sisältää ammattitason opetuksen sekä valokuvakemiat yhden kinokoon tai keskikoon filmirullan kehittämiseen. Ota yksi kuvaamasi rulla mukaan (Ilford XP2 filmi kehitetään väriprosessissa, muut Ilfordin ja muiden valmistajien mustavalkofilmit käyvät). Kotiin viemiseksi saat perustiedot ja -taidot prosessista sekä tietysti itse kehittämäsi filmirullan.

Kursseja järjestetään syyskaudella kaksi, ensimmäinen keskiviikkona 6.11. klo 18-20 ja toinen keskiviikkona 13.11. klo 18-20. Ilmoittaudu viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua osoitteeseen tampereenkameraseura@gmail.com

Pimiötyöskentely 60€ (SkSl jäsenhinta 40€)

Opi vedostamaan omasta filmistäsi hienoja valokuvia. Mukaan tarvitset oman negatiivin. Kurssin hinta sisältää ammattitason opetuksen, valokuvakemiat valokuvien kehittämiseen sekä valokuvapaperia kahden valmiin 13x18cm kokoisen kuvan tekemiseen. Kotiin viemiseksi saat perustiedot ja taidot prosessista sekä kaksi hienoa vedosta omasta negatiivistasi.

Kurssipaikka on Tampereen keskustassa sijaitseva pimiömme. Kurssille mahtuu 3-5 henkilöä. Kurssi järjestetään lauantaina 16.11. klo 13-15. Ilmoittaudu viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua osoitteeseen tampereenkameraseura@gmail.com

Filminkehityksen ja pimiötyöskentelyn yhdistelmäkurssi 90€ (SkSl jäsenhinta 50€)

Yhdistä edellä kuvatut filminkehitys- ja pimiötyöskentelykurssit. Ensin kehität filmisi ja sitten vedostat siitä kuvat. Saat tiiviin kokemusperäisen paketin mustavalkoisen filmityöskentelyn perustaidoista. Alemman kokonaishinnan lisäksi voit halutessasi lunastaa seuran jäsenyyden kurssin jälkeen vuodeksi 2024 hintaan 60€.

Ilmoittaudu viimeistään viikkoa ennen filminkehityskurssia osoitteeseen tampereenkameraseura@gmail.com

Studiokuvauskurssi 110€ (SkSl jäsenhinta 90€)

Opettele studiossa tehtävän muotokuvauksen perusteet. Kurssi sopii seuran kuvaajille, jotka aikovat käyttää seuran studiota tai sitten kotistudiota perustaville.

Kurssi on kaksivaiheinen. Ensimmäisessä vaiheessa käydään läpi studiokuvauksen perusteet sekä rakennetaan kahden studiosalaman perusvalaisu. Harjoitellaan mallin kuvaaminen ja ohjaaminen. Toisessa vaiheessa päästetään mielikuvitus valloilleen, käytetään erilaisia valonmuokkaimia ja rakennetaan luovia ja jännittäviä valaisuja. Työskentely tapahtuu työpajaluonteisesti. Mukaan tarvitset oman kameran.

Kurssilla on käytössä 2-4 valokuvamallia. Kurssille otetaan enintään 8 henkilöä. Kurssipaikka on Tampereen Nekalassa sijaitseva studiomme. Kurssi järjestetään lauantaina 30.11. klo 13-17.